На колегите прв им се обрати претставникот на Општинскиот Црвен крст.
Наставниците имаат огромна одговорност, кога се во прашање децата. Нивната задача не е само подучување и воспитување на децата, туку и грижа за нив и нивното здравје и безбедност во услови на криза, предизвикана од природна катастрофа. Ако за капетанот на бродот, важи правилото дека последен го напушта бродот, во случај на несреќа, истото важи и за наставникот, во услови на криза.
Во услови на криза, полесно се постапува кога децата се добро информирани и постапката за евакуација е извежбана. За полесно и попластично да се запознаат децата од прво одделение, со појавата земјотрес, може да им се демонстрира со пудинг, на кој ќе се стават ситни делчиња, може и парчиња креди, кои треба да ги претставуваат училиштето, домот, и објектите што им се познати на децата, па откако подлогата на која се поставени ќе се помрдне, да видат дека тие паѓаат, што се случува и во услови на катастрофален земјотрес.
Истото може да се постигне и на друг начин, користејќи се со детски играчки, при што децата треба да видат дека предметите што не опкружуваат, во случај на земјотрес паѓаат, а ѕидовите се рушат, а ние треба да се евакуираме додека стигне помошта. А оние што треба да ја пружат помошта, поради својата униформа и маските за лична заштита во услови на кризи, можат да изгледаат страшно за децата, па многу важно е децата во таков момент да ги препознаат и да соработуваат со нив.
А која е улогата на наставникот?
Тој, откако ќе ги евакуира децата и ќе установи дека и последниот ученик безбедно ја напуштил училницата, со дневникот во раката ја напушта просторијата, децата ги води на безбедно место и се грижи за нив до моментот на престанок на опасноста. Потоа, во наредниот период, го следи нивното однесување, зашто светските искуства говорат дека кај 15% од оние што се соочиле со катастрофата, се појавуваат посттрауматски шокови, кои можат да се манифестираат на најразлични начини преку нивното однесување. Наставникот е тој што треба да ги препознае промените кај детето и да преземе чекори за детето да ја добие потребната стручна помош.
Нема коментари:
Објави коментар